Термін “карта знань” або “інтелектуальна карта” був запропонований Тоні Б’юзеном, який багато зробив для просування технології використання таких карт в освіті і управлінні. Ментальні карти – це схеми, які в наочному вигляді представляють різні ідеї, завдання, тези, пов’язані один з одним і об’єднані якоюсь спільною ідеєю. Студент не зазубрює інформацію, а структурує її. Сервісів для створення ментальних карт безліч: Bubbl.us, FreeMind, Mindmeister, Zoho, Mindomo та ін.
«Скажи мені – і я забуду, покажи мені –і я запам’ятаю, дай мені зробити – і я зрозумію» – ці слова Конфуція найкраще характеризують саму сутність активного навчання. На сьогоднішній день викладач перетворюється із передавача інформації (часи, коли тільки у викладача був один єдиний підручник, уже минули) в фасилітатора, який повинен навчити перш за все критично мислити. Критичне мислення та креативність є верхніми сходинками таксономії пізнання Блума, а знання лише на нижній сходинці. Тому написання творчих робіт та створення чогось нового може розвинути цю здатність, яка є однією із головних навичок 21 століття.
Пам’ятаю скільки було хвилювань у студентів (та й обурень) коли задавались ці завдання, а також пам’ятаю їх очі – очі переможців: «А у нас вийшло! Ви бачили?» І ніякого плагіату. Це ж творча робота, ще й онлайн. Contral shift не проходить.
https://www.mindomo.com/ru/mindmap/92d86fb412a843c0a4a0d3229e8cf1b6